FMCG

Udviklingen går stærkere end nogensinde

Beat yesterday

I de senere år har forbrugernes adfærd ændret sig radikalt. Teknologien har givet let adgang til en verden af produkter, information, anmeldelser og prissammenligninger – og det har gjort nutidens forbrugere mere bevidste og kritiske bl.a. omkring produkters bæredygtighed.

Mærkevareproducenterne er i konstant bevægelse og forsøger at vise vejen ved at opdyrke nye markedsmuligheder. Private label har også været præget af en markant udvikling. Tidligere blev private label primært brugt til at markedsføre low-end produkter, men i dag markedsfører mange detailkæder private labels på alle prisniveauer, og de optager til stadighed mere hyldeplads i butikkerne.

Innovation og produktudvikling er kritiske faktorer for FMCG-virksomheder. I dag gennemføres innovation ofte i tæt samarbejde med forbrugerne, der bidrager med deres erfaringer og holdninger. På den måde kan virksomhederne holde sig ajour med forbrugernes stigende krav.

Den innovative kraft skal komme fra organisationen og ved at have medarbejdere, som har fingeren på pulsen. Det stærkeste hold vinder i det lange løb. Derfor er tiltrækning og fastholdelse af velkvalificerede medarbejdere formentlig den mest kritiske udfordring for enhver FMCG-virksomhed i dag.

Lad os tage en uforpligtende og gratis samtale - vi står klar til at hjælpe!

Vi kender FMCG og ved, hvem der er hvem i branchen

Velkvalificerede og topmotiverede medarbejdere på alle niveauer er fortsat en afgørende faktor for at opnå konkurrencefordele. Vi hjælper med at opnå denne fordel gennem identifikation, vurdering og rekruttering af dygtige fagfolk med succesfuld historik.

Vores konsulenter har gennemført et betydeligt antal rekrutteringer til danske retail- og e-commerce virksomheder. Det har været for store veletablerede virksomheder med forskellige kædestrukturer, men også mere nicheprægede virksomheder bl.a. inden for e-commerce. Vi har omfattende erfaring med retailsektoren, og vores ekspertise indbefatter alle funktionsområder fra salgchefer, teamledere, områdeansvarlige og i særdeleshed fagområder som Online, kundeklub, og generel omnichannel, samt lederstillinger til specialister og mellemledere inden for salg og marketing, e-commerce, retail drift, indkøb, supply chain, IT og økonomi.

Men ingen opgave er for stor eller for lille, prøv os af.